شارژ کپسول آتش نشانی

سوالات متداول
  • arrow_drop_downکپسول های اطفا حریق هر چند وقت یکبار باید شارژ شوند؟
    تمامی کپسول ها در صورتی که استفاده نشوند باید سالانه شارژ شوند، همچنین در صورتی که از کپسول استفاده شود بلافاصه باید جهت پرکردن آن اقدام نمود.
  • arrow_drop_downهزینه شارژ کپسول چقدر است؟
    هزینه شارژ طبق تعرفه اتحادیه محاسبه می گردد که در ادامه ی این بخش لیست قیمت آن را می توانید مشاهده کنید.
  • arrow_drop_downآیا امکان شارژ و تست در محل وجود دارد؟
    بله ، شما می توانید جهت هماهنگی زمان مراجعه با مجموعه رهاورد تماس حاصل فرمایید.
  • arrow_drop_downآیا می توان خاموش کننده های قدیمی را شارژ کرد؟
    اگر به بدنه کپسول آسیبی وارد نشده باشد، می‌توانید همان قوطی را دوباره پر کنید. دقت داشته باشید که پس از استفاده از خاموش کننده، باید آن را دوباره شارژ کنید. متاسفانه کپسول های اطفا حریق در اکثر شرایط قابل تعمیر نیستند. اغلب مردم زمانی که منظورشان شارژ کپسول آتش نشانی است، در واقع به تعمیر آن اشاره می‌کنند.
  • arrow_drop_downآیا احتمال انفجار کپسول های قدیمی وجود دارد؟
    کپسول های قدیمی ممکن است دارای بخش های زنگ زده یا ترک خورده باشند که ممکن است از کار بیفتد یا منفجر شود،. پس به جای شارژ این کپسول های اطفای حریق، بهتر است آنها را با یک کپسول جدید جایگزین کنید.
3.7/5 - (392 امتیاز)

خدمات شارژ کپسول آتش نشانی یکی از نکاتی بسیار مهم می باشد که نیازمند آن است که هر چند وقت یک بار این کار انجام شود. هر کپسول اطفا حریق دارای دستگاه های شارژ مختلفی است که وظیفه انجام آن بر عهده متصدی دستگاه می باشد. عملیات تست و بازدید هر کپسول روش های مخصوص خود را دارد و نحوه آنها با یکدیگر متفاوت است.

لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی

معمولا کپسول های پودری باید سالانه یا هر ۲ سال یکبار شارژ شوند و دیگر کپسول ها بسته به نوعشان زمان آنها مشخص می‌شود. دقت داشته باشید که باید تاریخ شارژ قبلی و بعدی روی محفظه توسط یک برچسب قرارگرفته باشد تا مصرف کننده از تاریخ دقیق شارژ بعدی اطلاع داشته باشد. خاموش کننده های پودری باید ماهانه چک و بررسی شوند. این بررسی شامل چک کردن سیلندر،‌ مهره ها،‌ کارتریج و ظاهر محفظه می‌باشد. توجه داشته باشید که هرچه اندازه کپسول و مخزن آن بزرگتر باشد، قیمت شارژ کپسول اطفا حریق نیز افزایش می‌یابد.

لیست قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی سال ۱۴۰۲

وزن کپسول هزینه گاز و اجرت هزینه پودر جمع کل (تومان)
1 کیلویی ۵۵۴.۴۰۰ ۲۵۴.۱۰۰ ۸۰۸.۵۰۰
2 کیلویی ۶۶۰.۰۰۰ ۵۰۸.۲۰۰ ۱.۱۶۸.۲۰۰
3 کیلویی ۸۷۱.۲۰۰ ۷۶۲.۳۰۰ ۱.۶۳۳.۵۰۰
4 کیلویی ۱.۱۰۸.۸۰۰ ۱.۰۱۶.۴۰۰ ۲.۱۲۵.۲۰۰
6 کیلویی ۱.۴۲۵.۶۰۰ ۱.۵۲۴.۶۰۰ ۲.۹۵۰.۲۰۰
12 کیلو گرمی ۱.۷۹۵.۲۰۰ ۳.۰۴۹.۲۰۰ ۴.۸۴۴.۴۰۰
25 کیلو گرمی ۳.۶۹۶.۰۰۰ ۶.۳۵۲.۵۰۰ ۱۰.۰۴۸.۵۰۰
50 کیلو گرمی ۶.۶۰۰.۰۰۰ ۱۲.۷۰۵.۰۰۰ ۱۹.۳۰۵.۰۰۰
100 کیلو گرمی ۹.۲۴۰.۰۰۰ ۲۵.۴۱۰.۰۰۰ ۳۴.۶۵۰.۰۰۰
250 کیلو گرمی ۱۴.۵۲۰.۰۰۰ ۶۳.۵۲۵.۰۰۰ ۷۸.۰۴۵.۰۰۰

استفاده از گاز های مجاز و پاک FE36، FM200، IG50 و IG55

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی

همه‌ی خاموش کننده ها اعم از انواع مختلف آن مثل کپسول های پودری، فوم، گاز و مایع باید دارای یک سری ویژگیهای مشترک باشند تا بتوان از آنها برای اطفاء حریق استفاده نمود. یکی از این ویژگیها فشار داخل محفظه می‌باشد، که باید حدود 7atm یا 100psi باشد. علاوه بر این باید برد پرتاب حداقل بین 2 تا 7 متر باشد تا از نزدیکی بیش از حد به آتش هنگام عملیات اطفاء حریق جلوگیری شود. همه‌ی کپسول های آتش نشانی دارای درصد راندمان هستند. راندمان در خاموش کننده ها به مقدار باقی مانده از مواد داخل محفظه پس از استفاده از دستگاه می‌گویند.

قیمت شارژ کپسول اطفا حریق

15 درصد از مواد درون محفظه خاموش کننده های پودری و 5 درصد از مواد داخل محفظه سایر کپسولها، تخلیه نشده و درون محفظه باقی می‌مانند. سرعت و زمان تخلیه کپسول نیز دارای استاندارد جهانی می‌باشد. زمان تخلیه کپسول ها نباید کوتاه بوده و فردی که از کپسول استفاده می‌کند، باید زمان کافی برای اطفاء کامل حریق داشته باشد. هرچه این زمان کمتر باشد امکان برگشت شعله های آتش بیشتر است.

برای اطلاع دقیق و قیمت روز هزینه شارژ کپسول آتش نشانی می توانید با شماره های 09121574225 – 09126604001 – 02166731122 تماس بگیرید.

بالای ۱۵ کپسول ، سرویس حمل و نقش در تهران و کرج رایگان می باشد.

شارژ کپسول آتش نشانی CO2

در قسمت زیر می‌توانید قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2 را مشاهده نمایید. کپسولهای گاز CO2 هر 6 ماه یکبار باید بررسی شوند. لیست تعرفه کپسول دی اکسید کربن به صورت زیر است.

لیست قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2 در سال ۱۴۰۲

وزن کپسول قیمت گاز و اجرت هزینه پودر جمع کل (تومان)
2 کیلو گرمی ۳۴۳.۲۰۰ ۶۴۳.۵۰۰ ۹۸۶.۷۰۰
3 کیلو گرمی ۵۱۴.۸۰۰ ۶۹۳.۰۰۰ ۱.۲۰۷.۸۰۰
4 کیلو گرمی ۶۸۶.۴۰۰ ۷۶۷.۲۵۰ ۱.۴۵۳.۶۵۰
5 کیلو گرمی ۷۷۲.۲۰۰ ۸۶۶.۲۵۰ ۱.۶۳۸.۴۵۰
6 کیلو گرمی ۹۶۵.۲۵۰ ۱.۰۸۹.۰۰۰ ۲.۰۵۴.۲۵۰
10 کیلو گرمی ۱.۶۰۸.۷۵۰ ۱.۲۶۱.۲۵۰ ۳.۵۷۰.۶۰۰
12 کیلو گرمی ۱.۸۸۷.۶۰۰ ۱.۶۸۳.۰۰۰ ۳.۵۷۰.۶۰۰
30 کیلو گرمی ۴.۵۰۴.۵۰۰ ۲.۹۷۰.۰۰۰ ۷.۴۷۴.۵۰۰
6 لیتری آب و گاز ۹۹۰.۰۰۰ ۶۶۰.۰۰۰ ۱.۶۵۰.۰۰۰
10 لیتری آب و گاز ۱.۲۳۷.۵۰۰ ۷۴۲.۵۰۰ ۱.۹۸۰.۰۰۰
50 لیتری آب و گاز ۳.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۴۷۵.۰۰۰ ۵.۷۷۵.۰۰۰

در هنگام شارژ حتما تست هیدرواستاتیک را برای خاموش کننده تان انجام دهید. تست هیدرواستاتیک روشی است که برای آزمایش و اطمینان از استحکام و نشت برای مخازن تحت فشار مانند خطوط لوله، سیستم های لوله کشی، سیلندرهای گاز، دیگ های بخار و تانکهای سوخت انجام می‌شود. در این تست با فشاری که دو برابر فشار عمل قدرت دارد، محفظه را بررسی می‌کنند. در نهایت،‌ یک گواهی سلامت فنی به شما تحویل داده می‌شود.

لیست قیمت شارژ کپسول پودر و گاز

برای خرید و یا شارژ کپسول اطفاء حریق می‌توانید با شماره تلفن های ذکر شده در بالا تماس حاصل کنید و یا به آدرس : تهران، خیابان امام خمینی، کوچه جهانگردی، پاساژ جهانگردی، طبقه اول واحد 15 مراجعه کنید.

فراموش نکنید که خاموش کننده ها را به صورت چشمی بازرسی کنید و نقاط جوشکاری را بررسی کنید. وجود هر گونه ترک و عوامل غیرطبیعی بر روی بدنه باید بررسی شود تا در هنگام بروز حوادث مشکل آفرین نباشد.

قیمت شارژ خاموش کننده بیوورسال

وزن کپسول هزینه گاز و اجرت هزینه پودر جمع کل (تومان)
1 کیلویی تماس بگیرید تماس بگیرید 270.000
2 کیلویی تماس بگیرید تماس بگیرید 350.000
3 کیلویی تماس بگیرید تماس بگیرید 400.000
4 کیلویی تماس بگیرید تماس بگیرید 500.000
6 کیلویی تماس بگیرید تماس بگیرید 650.000
12 کیلو گرمی تماس بگیرید تماس بگیرید 950.000

زمان شارژ کپسول Co2

زمان شارژ خاموش کننده کربن دی اکسید بسیار مهم و با اهمیت است. برخلاف دیگر کپسول ها که باید هر دو سال یک بار شارژ شوند، زمان شارژ آن به صورت سالانه می‌باشد. اما شرایط دیگری هم شامل شارژ کپسول آتش نشانی co2 می‌شود که شما پس از هر بار مصرف نیز باید آن را شارژ کنید. در زمان انجام آن باید به نکات مختلفی نیز توجه کنید که در ادامه توضیحات بیشتری داده شده است.

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی تهران

نماینده شارژ کپسول اطفاء حریق

در صورتی که نیاز به خدمات شارژ کپسول اطفا حریق تهران دارید می توانید همین حالا با بخش فروش رهاورد تماس گرفته و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید، هزینه حمل و نقل کپسول ها  ( بالای ۱۵ کپسول ) در تهران رایگان می‌باشد. بعد از پر کردن کپسول آتش نشانی حتما میزان درجه مشخص شده روی کارتریج را بررسی کنید. اگر در شرایط آب و هوایی خاصی زندگی می‌کنید، مثلا آب و هوای محل زندگیتان مرطوب است باید کپسولها را در مدت زمان کوتاه تری بررسی کنید. بیاد داشته باشید که آب و هوا بر عملکرد خاموش کننده تاثیرگذار است.

نکات ایمنی

  • اگر حتی یک بار پس از شارژ از کپسول استفاده کردید، باید مجددا آن را شارژ کنید. به هیچ وجه این مورد را دست کم نگیرید چرا که با کاهش مواد درون محفظه زمان تخلیه آن نیز کاهش می‌یابد. همچنین با کاهش مواد داخل محفظه قدرت و شدت پرتاب مواد نیز کاهش می‌یابد که این موضوع می‌تواند در هنگام بروز حوادث مشکل آفرین باشد.
  • دقت داشته باشید که پودر موجود در کپسول، اگر فاقد کیفیت بوده و یا از تخریب شده باشد، حتما باید با نمونه های استاندارد و با کیفیت تعویض شود.
  • پلمپ روی شیر ضامن باید براحتی باز شود. دقت کنید پلمپ حتما باید بررسی شود. در صورتی که پلمپ روی محصول باز شده باشد باید در مورد آن کپسول تحقیق شود تا مورد استفاده قرار نگرفته باشد.
  • در صورتی که خاموش کننده دارای زنگ زدگی، لک و ترک در قسمتهای جوشکاری یا روی بدنه باشد، باید حتما هنگام سرویس یا شارژ نسبت به رفع آن اقدام شود.
  • سعی کنید هر چند وقت یکبار، خاموش کننده های خود را چک کرده و از سلامت آنها مطمئن شوید.
  • توجه داشته باشید که پس از شارژ،‌ کپسول باید وزن شده و مقدار آن با وزن استاندارد جهانی برابر باشد. هنگام تحویل کپسول باید یک برچسب که نحوه استفاده از دستگاه را شرح می‌دهد، روکش پلاستیکی دور محفظه و یک برچسب که تاریخ دقیق آخرین شارژ و تاریخ شارژ بعدی را مشخص می‌کند به آن متصل باشد.

نمایندگی رسمی شارژ کپسول آتش نشانی

  • شارژ و تست خاموش کننده اطفاء حریق پودر و گاز
  • شارژ و تست خاموش کننده کربن دی اکسید Co2
  • شارژ کپسول های بیورسال
  • شارژ خاموش کننده آب و گاز
  • شارژ کپسول اطفاء حریق بایو فوم
  • شارژ سیلندر اطفاء حریق خودرو

مناطق تحت پوشش

  • شارژ و تست کپسول شمال و غرب تهران
  • شارژ و تست کپسول در شرق تهران
  • شارژ و تست کپسول جنوب تهران
  • شهرک صنعتی اطراف تهران ( خاوران، عباس آباد، چهاردانگه، کاسپین، شمس آباد و .. )
  • کرج و شهرکهای صنعتی حومه البرز
یک نظر در “شارژ کپسول آتش نشانی
  • مهر 26, 1402 at 11:17 ق.ظ
    Permalink

    خیلی عالی 👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *