کفش آتش نشانی

طراحی کفش های آتش نشانی اولیه به گونه ای بود که تا زانو ادامه داشت و جنسشان از چرم بود. در سال 1930 کفش های آتش نشانی دچار تغییرات ظاهری شده و مثل چکمه های ماهیگیری شدند. تنها هدف این چکمه های جدید خشک نگه داشتن پاها بود.

اما مانند بسیاری از وسایل حفاظت فردی دیگر، گذر زمان و جراحت فردی، سبب ارتقاء کیفیت و طراحی شد، تا کفش های بهتری تولید شوند. پوتین های آتش نشانی جدید، برای محافظت از پاهای کاربر در برابر، میخ، آتش، خرده شیشه، آوارهای آتش سوزی و مابقی خطرهای تهدید کننده در محیط حادثه تولید می‌شوند.

در حال نمایش 11 نتیجه

  • arrow_drop_down آیا آتش نشانان در مناطق جنگلی و طبیعی می‌توانند چکمه عملیاتی پنجه فولادی بپوشند؟
    اینگونه چکمه ها برای بسیاری از مشاغل مناسب هستند. اما بهتر است آتش نشانان مناطق جنگلی و در حریق های حیات وحش از آنها استفاده نکنند. بر اساس گفته بسیاری از این افراد، تا چند ساعت از تمام شدن عملیات ها نیز گرمای آتش در داخل این کفش ها باقی می‌ماند.
  • arrow_drop_down آیا چکمه های عملیاتی آتش نشانی تاریخ انقضا دارند؟
    بر اساس NFPA 1851 (2020) چکمه های آتش نشانی نباید بعد از 10 سال دور انداخته (بازنشسته) شوند. اما توجه کنید که این زمان تنها برای زمان تولید است، مدت زمان استفاده نباید از این زمان بیشتر شود.
  • arrow_drop_down چکمه عملیاتی آتش نشان ها چقدر باید تنگ باشد؟
    این تجهیزات باید مانند کفش های ورزشی امروزی حس راحتی را به آتش نشان القا کنند. توجه داشته باشید که یک پوتین عملیاتی خوب باید بدون منقبض کردن پای شما، آنرا محکم نگه دارد.