زمان تعویض کپسول اطفا حریق

5/5 - (1 امتیاز)

در مواقعی که خاموش کننده های مورد استفاده قدیمی باشند و عمر مفیدشان رو به اتمام باشد. باید آنها را با نمونه های جدیدتر عوض کنید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد طول عمر و زمان جایگزینی کپسول آتش نشانی برای شما توضیح دهیم.

عمر کپسول اطفا حریق

اگر از خاموش کننده ها به خوبی مراقبت کنید، می توانید چیزی حدود 10 تا 12 سال از آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده مجدد و از همان کپسول قدیمی را دارید، باید آن را تست هیدرو استاتیک کنید. دلیل این کار، تایید و مشخص شدن وضعیت سیلندر کپسول است. این کار را باید در فاصله زمانی 10 ساله انجام دهید. اگر تست موفقیت آمیز بود، می‌توانید کپسول را شارژ کرده و از آن استفاده کنید.

جهت شارژ انواع کپسول اطفا حریق می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

زمان تعویض کپسول اطفا حریق

زمان جایگزینی کپسول آتش نشانی

اگر از کپسول ها و خاموش کننده های یک بار مصرف برای کاربرد در خانه استفاده می کنید، باید بدانید که این خاموش کننده ها قابل شارژ نیستند. پس هر 12 سال باید آنها را عوض کنید. اما در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر در کپسول هایی که قابلیت شارژ مجدد دارند، بهتر است با یک متخصص مشاوره کنید.

  • فشار داخل خاموش کننده کاهش پیدا کند ( حتی در صورت استفاده نشدن در طولانی مدت )
  • نازل کپسول اطفا حریق دچار ترک خوردگی شود و یا مسدود گردد
  • دسته خاموش کننده شکسته شده و یا محکم نباشد
  • پین محصول شکسته و یا گم شده باشد
  • موفق به قبولی در آزمایش هیدرواستاتیک نشود
  • پوسته بیرونی محصول خراب و آسیب دیده باشد
  • نبود برچسب بازرسی بر روی بدنه محصول

روش کار در زمان جایگزینی خاموش کننده های قدیمی

اگر کپسول و خاموش کننده شما نو و جدید باشد، احتمال تعمیر آن وجود دارد. اما در صورتی که نمی‌دانید با یک محصول آسیب دیده چه کاری باید انجام دهید یا چگونه آن را تعمیر کنید می توانید با یک مرکز تخصصی در این زمینه تماس بگیرید و مشاوره بخواهید. دقت داشته باشید اگر مشخص شود که زمان تعویض کپسول فرا رسیده باشد، شما نباید آن را دور بیندازید.

دلیل این کار وجود مواد خطرناک برای انسان ها و محیط زیست است و نباید آنها را به آسانی رها کرد. در ادامه می توانید روش کار با محصول غیر قابل استفاده را بخوانید.

  1. در صورتی که کپسول پر باشد یا به تازگی شارژ شده باشد باید با آتش نشانی تماس بگیرید. سپس از آنها بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند. در صورتی که با جواب خیر مواجه شدید می توانید خاموش کننده را در محلی که مخصوص دفع زباله های خطرناک می‌باشد تحویل دهید.
  2. اما اگر خالی باشد، باید اهرم آن را بفشارید تا از نبودن فشار داخل مخزن مطمئن شوید. سپس با مراکز بازیافت مواد تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *