کپسول آتش نشانی مناسب منزل

سوالات متداول
  • arrow_drop_downهنگام خرید کپسول برای منزل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
    به هنگام تهیه این خاموش کننده ها باید به نکات مهمی اعم از مکانی که قصد استفاده از کپسول را دارید، نوع مواد و لوازمی که در مکان مورد نظر وجود دارند و همچنین حجم کپسول توجه شود.
  • arrow_drop_downآیا حجم کپسول مهم است؟
    بله، انتخاب خاموش کننده با حجم مناسب برای خانه یا مکان هایی مانند پارکینگ و ... بسیار مهم است. زیرا اگر حجم خاموش کننده کم باشد، هنگام آتش سوزی سریعاً تمام شده و تبعات آن می تواند بسیار سنگین و حتی جبران ناپذیر باشد. بنابراین باید با توجه به میزان لوازم در مکان مورد نظر، حجم کپسول نیز تعیین گردد.
4.2/5 - (39 امتیاز)

پیدا کردن کپسول آتش نشانی مناسب منزل یکی از دغدغه های همیشگی مردم هنگام خرید کپسول آتش نشانی است. از جمله وسایل ضروری که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد کپسول های خاموش کننده هستند. به دلیل اینکه در خانه ها انواع متریال ها و اجسام گوناگون وجود دارند، مناسب ترین کپسول برای استفاده در منازل، آنهایی هستند که قدرت خاموش کردن اجسام مختلف را داشته و در مقابل ضرری برای ساکنین خانه نداشته باشند.

کپسول های خاموش کننده در انواع مختلفی ساخته می‌شوند، بنابراین انتخاب درست آنها برای خانه بسیار مهم و ضروری است. متاسفانه یکی از حوادثی که خیلی اتفاق می افتد، آتش سوزی در منازل و خانه های مسکونی می باشد. اما باز هم شاهد آن هستیم که با دانستن این نکته که حفظ امنیت و ایمنی بسیار با اهمیت است، خیلی از مردم هنوز اقدامی برای تهیه کپسول های اطفا حریق ندارند.

خاموش کننده مناسب اتاق

توجه داشته باشید که خرید این تجهیزات نیاز به آگاهی در مورد آنها دارد. زیرا با خرید خاموش کننده مناسب می توانید به هنگام حریق، سریعاً نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنید. اما در صورتی که خرید درستی نداشته باشید و طبق اصول کپسول مورد نیازتان را تهیه نکرده باشید. امکان دارد در زمان استفاده از آن، علاوه بر خاموش نکردن آتش، حتی سبب افزایش شدت آن نیز بشوید.

کپسول آتش نشانی خانگی

هر ساله در اخبار و جاهای مختلف حتما می بینید که آتش سوزی در منازل تعداد زیادی تلفات بر جا می‌ گذارد. اما دلیل این اتفاق چیست؟ آیا می شود از این آتش سوزی ها و حوادث پیشگیری کرد؟ همانگونه که قبل تر نیز اشاره کردیم از دلایل آن می توان به عدم رعایت اصول ایمنی و عدم آگاهی استفاده از تجهیزات آتش نشانی و اطفاء حریق در منازل نام برد.

به همین دلیل هم در این مطلب برای شما مناسب ترین خاموش کننده مناسب منزل را معرفی کرده و نحوه استفاده و دیگر توضیحات را خدمت شما ارائه می دهیم.

کپسول آتش نشانی کف مناسب منزل

از کپسول های آتش نشانی کف می توان برای خاموش کردن آتش در خانه استفاده نمود. این کپسول ها که دارای سولفات آلومینیوم و بی کربنات سدیم هستند در دماهای بالاتر از 70 درجه سانتی‌گراد دی اکسید کربن آزاد می کنند که منجر به خاموش شدن آتش می شود. البته توجه داشته باشید انتخاب کپسول مناسب تنها بخشی از خاموش کردن آتش به شمار رفته و شما باید کار با این کپسول ها را نیز به خوبی فرا بگیرید.

چرا که در غیر این صورت نه تنها نمی توانید آتش را مهار کنید، بلکه ممکن است باعث گسترش آتش نیز بشوید. به عنوان مثال در آتش سوزی هایی که توسط وسایل الکتریکی اتفاق می افتند، به هیچ عنوان برای خاموش کردن آنها نباید از آب استفاده کنید. چرا که آب با عبور جریان برق باعث گسترده شدن آتش می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی، حتماً این مقاله را بخوانید.

کپسول آتش نشانی خانگی

کدام خاموش کننده برای منزل مناسب است ؟

این سوال بسیاری از افراد است. در مقابل باید بگوییم کپسول های مختلفی بر اساس محتویات مواد خاموش کننده وجود دارند که هر کدام از آنها برای خاموش کردن یک آتش خاص قابل استفاده می باشند. زیرا آتش سوزی های نیز بر اساس ماده منبع که موجب آتش سوزی شده است نیز کلاس بندی می شوند. در نتیجه برای خاموش کردن هر کدام از آنها باید کپسول مورد نیاز و مناسب همان حریق را استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا برای خاموش کردن انواع آتش در منزل به شما کاربران توضیحاتی دهیم.

کپسول آتش نشانی مناسب اتاق خواب

معمولا در اتاق خواب یا پذیرایی از مواد و اجسامی مانند چوب، موکت، فرش و مبل استفاده می شود. بنابراین می توانید برای خاموش کردن این آتش هایی که منابعی اینچنین دارند، از کپسول های آب و گاز استفاده کنید. همانطور که از اسم آنها مشخص است این کپسول ها حاوی آب و مقداری گاز برای پاشیدن مواد خاموش کننده به بیرون می باشند و باید دقت داشته باشید که این خاموش کننده برای اطفا حریق آتش هایی که در اثر الکتریسیته و مایعات مانند الکل شکل گرفته، مناسب نیستند. در نتیجه استفاده از آن در این موارد خطر ساز است.

برای اینکه بتوانید به راحتی در هر شرایطی از خاموش کننده ها استفاده کنید، بهتر است کپسول های پودر و گاز را تهیه کنید. این نوع کپسول ها علاوه بر این که کاربردی مشابه خاموش کننده های آب و گاز دارند، برای انواع آتش سوزی های که منابعی مانند مایعات اشتعال زا، الکتریسیته، لوازم برقی، گاز های قابل اشتعال و فلزات اشتعال زا دارند نیز قابل استفاده می باشند. در نهایت از آنها در هر جایی می توانید استفاده کنید.

کپسول اطفا حریق آشپزخانه

خاموش کننده مناسب آشپزخانه

در آشپزخانه ها معمولا مواد خوراکی و مواد غذایی بوده و فعالیت های پخت و پز و سرخ کردن انجام می گیرد. کپسول مناسب برای آشپزخانه باید بتواند حریق های بر پایه گاز، برق و همچنین روغن های سرخ کردنی را نیز خاموش کند. کپسول های حاوی مواد شیمیایی، می توانند گزینه مناسبی باشند. اما خاموش کننده های پودری و کربن دی اکسید نیز قابل استفاده هستند.

دقت کنید که به دلیل وجود برق و روغن ها سرخ کردنی در آشپزخانه به هیچ عنوان از کپسول های آب و گاز استفاده نکنید.

کپسول آتشنشانی مخصوص پارکینگ

در پارکینگ ها معمولا آتش سوزی هایی شکل می‌گیرد که در آن حریق بر اثر مایعات و الکتریسیته ایجاد شده است. بنابراین می‌توانید برای خفه کردن چنین حریق هایی از کپسول آتش نشانی کربن دی اکسید استفاده کنید. البته خاموش کننده های پودری نیز مناسب این کار هستند.

پخش کپسول آتش نشانی مناسب منزل

در کنار نکات ذکر شده چند مورد دیگر را نیز باید مد نظر داشته باشید.

  1. اول اینکه کپسول آتش نشانی خانگی باید در مکان مناسبی نصب شود که دسترسی به آن در هنگام وقوع حادثه آسان باشد.
  2. نکته دوم اینکه برای کپسول خود از محافظ و درب مخصوص استفاده کنید و در خانه کپسول هایی را خریداری کنید که حمل آنها راحت و وزن کمی داشته باشد.
  3. نکته پایایی اینکه همواره از شارژ کپسول اطمینان حاصل کنید تا همیشه در مقابل خطرات آتش سوزی بتوانید از جان و مال خود و اطرافیانتان حفاظت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *