جعبه آتش نشانی هوزریل

سوالات متداول
  • arrow_drop_downجعبه های هوزریل چه نقشی در اطفا زود هنگام حریق دارند؟
    زمانی که آتش سوزی در یک سازه اتفاق می‌افتد، باید برای خاموش کردن آن سریعاً اقدام شود. در نتیجه وجود هوزریل آتش نشانی در محل می‌تواند موجب شود تا افراد زودتر دست به کار شده و زمانی که حریق هنوز گسترش پیدا نکرده است، برای خاموش کردن آن اقدام کنند. بنابراین امکان آسیب های جانی و مالی نیز کاهش می‌یابد.
  • arrow_drop_downهوزریل آتش نشانی شامل چه تجهیزاتی می‌شود؟
    هوزریل آتش نشانی شامل یک قرقره و یک شیلنگ است که دور قرقره پیچیده می‌شود. این سیستم به راحت قابل استفاده است و در هنگام آتش سوزی افراد به آسانی می‌توانند از هوزریل استفاده کنند. البته جنس شیلنگ ها نیز متفاوت است. برخی از جنس پلاستیک بوده و برخی هم پارچه ای هستند.
4.9/5 - (8 امتیاز)

هوزریل به انگلیسی Hose Reel : یک وسیله اطفا حریق تشکیل شده از یک قرقره، نازل و شیلنگ لاستیکی ۳/۴ اینچی است. که طبق استاندارد تعریف شده سازمان آتش نشانی برای تمامی ساختمان ها ضروری می‌باشد. هوزریل ها به همراه یک جعبه آتش نشانی نصب می شوند و به نام جعبه آتش نشانی هوزریلی نیز شناخته می شوند.

جعبه آتش نشانی هوزریل

جعبه های آتش نشانی از نظر نوع عملکرد و کاربرد هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت سیستم های هوزریل در قرقره و شیلنگ آن است، شما برای این منظور می توانید از انواع جعبه های آتش نشانی استفاده کنید.

در تمامی جعبه ها یک بازویی ( لوله مانند ) وجود دارد که روی آن هر نوع قرقره آتش نشانی ( هوزریلی یا فایرباکس ) قابل نصب و استفاده است.

مزایای جعبه آتش نشانی هوزریل چیست ؟

به طور خلاصه میتوان گفت مهم ترین مزیت این سیستم افزایش سرعت در عملیات اطفا حریق و سهولت کار است. در عملیات اطفا حریق ثانیه ها می تواند به قیمت جان و مال تمام شود و سهولت کار با شیلنگ آتش نشانی برای افرادی که تخصص و مهارتی در این زمینه ندارند بسیار مهم است.

شیلنگ هوزریل دچار شکستگی و خمیدگی نمی شوند و آنها را می توان در در طبقات ساختمان استفاده کرد در حالی که شیلنگ های برزنتی را حتما باید در یک سطح صاف قرار داد.

همچنین با توجه به سایز شیلنگ های هوزریلی ( ۳/۴ اینچ ) کنترل و هدایت آب و مهار آتش به وسیله ی آن بسیار راحت است و طوری طراحی شده است که یک خانم خانه دار نیز بتواند از آن استفاده کند.

هوزریل چیست؟

Hose reel چگونه کار میکند ؟

در جعبه های آتش نشانی Hose Reel، یک قرقره هوزریل وجود دارد. این قرقره با مکانیزم خاص خود آب را داخل شیلنگ هدایت کرده و سر شیلنگ توسط یک نازل آب مهار شده است. ( به زبان ساده تر می توان گفت زمانی که فرد با شلنگ به محل حریق می‌رسد، شیلنگ پر از آب و قابل استفاده است که این سیستم سرعت عمل را در آتش نشانی بالا می برد )

آتش در لحظات اولیه کوچک است و دود کمتری در محیط وجود دارد ، بنابراین مهار آن بسیار ساده است. اگر در همان لحظات اول آتش را مهار کنیم شاید اصلا نیازی به امداد آتش نشانی نباشد. به همین دلیل نصب جعبه های هوزریلی در ساختمان ها اجباری است.

مشخصات شیلنگ هوزریلی

سایز قرقره هوزریل ۳/۴ اینچ است که یک شیلنگ مشکی رنگ به سایز ۳/۴ و به طول ۲۰ متر به ان متصل می شود. این شیلنگ نسبت به شیلنگ های برزنتی انعطاف پذیری بالاتری دارد و کنترل و حمل آن راحت تر است . ( از شیلنگ آب خانگی کمی بزرگتر است )

در چه مکان هایی باید از این جعبه استفاده نمود ؟

در تمامی ساختمان ها، در طبقات باید از شیلنگ هوزریل با ابعاد ۳/۴ اینچ استفاده کرد. همچنین در پارکینگ ها از شیلنگ ۱و ۱/۴ اینچ برزنتی استفاده می‌شود.

نکته :

در جعبه های آتش نشانی در طبقات یک سیستم خشک ( لوله به سایز ۱ و ۱/۲ اینچ ) هم برای آتش نشان تعبیه شده است. این سیستم خشک یک لوله کشی برای استفاده توسط آتش نشان است که ورودی آب آن به تانکر آتش نشانی متصل می شود و معمولا جلوی درب اصلی ساختمان یا پارکینگ است و توسط شیر سیامی ( جلو درب ورودی ساختمان ) کنترل می شود.

ما در فروشگاه رهاورد فایر، عرضه کننده و وارد کننده انواع تجهیزات آتش نشانی، انواع جعبه و متعلقات آن را به بهترین قیمت عرضه می‌کنیم. جهت مشاوره و استعلام قیمت با واحد فروش این مجموعه تماس بگیرید.


مطالب مرتبط: 

تجهیزات داخل یک جعبه آتشنشانی چیست؟

با سیستم آبرسانی جعبه آتشنشانی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *