تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

سوالات متداول
  • arrow_drop_downمتعلقات داخل جعبه آتش نشانی چه تجهیزاتی هستند؟
    کپسول اطفا حریق، شیلنگ، شیر و کوپلینگ، جعبه کمک های اولیه، نازل، تبر و ... می توانند جزو این متعلقات باشند. اما تنها تجهیزات ثابت درون جعبه ها، شیلنگ و نازل هستند که در انواع هوزریل یا هوزرک موجود اند.
  • arrow_drop_downآیا تجهیزات داخل فایرباکس ها یکسان هستند؟
    خیر، با توجه به نوع طراحی جعبه و مدل آن (تک کابین، دو کابین) و فضای داخل کابین ها، این متعلقات و تجهیزات می توانند متفاوت باشند. اما هر وسیله که در داخل جعبه ها قرار داده شود، حتماً باید طرز استفاده از آن نیز کنارش باشد تا همه افراد بتوانند در صورت لزوم از آن استفاده کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات آتش نشانی و راه های مقابله با حریق در ساختمان ها و محیط های مختلف، جعبه آتش نشانی است. در این جعبه ها انواع تجهیزات برای خاموش کردن آتش وجود دارد و به ساکنین و آتش نشان ها کمک می کند تا در مواقع ضروری از آنها استفاده کنند. تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز و همچنین سایز جعبه درون آن قرار می گیرند. در ادامه این متعلقات را معرفی می کنیم.

امروزه استفاده از جعبه یا فایرباکس در ساختمان ها، به یکی از الزاماتی تبدیل شده که سازندگان برای دریافت مجوز ساخت باید آنرا نصب کنند. که این نشان دهنده میزان اهمیت این تجهیزات در حفظ ایمنی است. به این ترتیب، هنگام آتش سوزی و حریق می توانید از متعلقات جعبه آتش نشانی استفاده کرده و به کمک آنها حریق را خاموش کنید.

متعلقات-جعبه-اطفا-حریق

برای استعلام قیمت فایرباکس آتش نشانی و مشاهده محصولات، به این صفحه مراجعه نمایید.

تجهیزاتی که در جعبه آتش نشانی قرار دارند

همانطور که گفته شد متعلقات جعبه ها می توانند متفاوت باشند. اما این تجهیزات شامل مواردی مانند شیلنگ، هوزریل، کپسول آتش نشانی، شیر و کوپلینگ می باشند که در هنگام عملیات اطفا حریق از آنها استفاده می شود.

کپسول آتش نشانی:  کپسول های آتش نشانی، تجهیزاتی هستند که تمام افراد باید طرز استفاده از آنها را بدانند. آنها یک از متعلقاتی هستند که معمولاً در داخل جعبه قرار دارند. اما بودن یا نبودن آنها بیشتر به نوع طراحی و فضای داخل کابین فایرباکس بستگی دارد. فراموش نشود در صورت قراردادن این تجهیزات در داخل فایرباکس ها، حتماً نحوه کاربرد آنها را نیز قرار دهید.

همچنین لازم به ذکر است که کپسول ها باید به صورت سالانه و یا پس از هر بار استفاده حتماً بررسی شده و نسبت به شارژ آنها اقدام شود تا مشکلی برای استفاده در آنها نداشته باشند.

شیر آلات و کوپلینگ آتش نشانی: شیر آلات و کوپلینک ها فقط در جعبه هایی قرار دارند که در آنها از قرقره و شیلنگ برزنتی استفاده شده باشد. این تجهیزات نیز به شما این امکان را می دهند تا در آتش سوزی با استفاده از کوپلینگ، شیلنگ را به شیر وصل کرده و از آن استفاده نمایید.

تجهیزات داخل فایرباکس

تجهیزات شیلنگ و قرقره آتش نشانی در فایرباکس

شیلنگ و قرقره آتش نشانی: قرقره شیلنگی که در جعبه ها به کار می رود در دو نوع وجود دارد. یکی از مدل آنا به صورت هوزریلی (قرقره و شیلنگ پلاستیکی) بوده و دیگر مدل آن به صورت برزنتی و هوزرک می باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شیلنگ و قرقره یک عضو ثابت در جعبه بوده و همیشه در فایرباکس ها وجود دارد.

قرقره و شیلنگ های هوزریلی: جنس و نوع این شیلنگ به صورت پلاستیک است و استفاده از آن بسیار آسان و ساده می باشد. از این رو برای آبرسانی خیلی دردسر ندارد. استفاده از هوزریل آتش نشانی نیازی به آموزش نداشته و همه افراد می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند. همچنین قیمت این قرقره و شیلنگ از مدل های برزنتی بیشتر بوده و دارای عمر بیشتری هم هستند.

قرقره و شیلنگ برزنتی: از دیگر متعلقات و تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی، قرقره و شینلگ برزنتی است که به آن هوزرک نیز می گویند. همانطور که از اسم شیلنگ مشخص است جنس و نوع آن از برزنت بوده و برای استفاده از آن بر خلاف مدل هوزریلی، نیاز به آموزش است. آب رسانی آن نیز با استفاده از شیر و کوپلینگ مخصوص انجام می شود.

حتما بخوانید : 

8 نکته مهم در نصب جعبه آتش نشانی که باید بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *