کپسول آتش نشانی گاز كربنيک

4.6/5 - (7 امتیاز)

گاز CO2 که یکی از مناسب ترین گاز ها برای کپسول آتش نشانی گاز كربنيک می باشد به این دلیل که دارای ویژگی های بسیار خوبی برای خاموش کردن آتش می باشد مانند غير قابل احتراق ، بی بو ، خنثی ، غير سمی، فاسد نشدنی و عایق جريان الكتريسيته که همین ویژگی ها باعث شده مناسب ترین گاز برای کپسول های آتش نشانی و اطفاء حریق انتخاب شود.

همچنین به عنوان یک گاز آتش نشانی در دستگاه های ثابت ، دستی ، چپرخدار و اتوماتیک مصرف بسیار زیادی و فراوانی دارد و در صورت تماس با آتش اکسیژن را به سرعت از آتش خارج میکند و خود را جایگزین آن میکند که به همین دلیل با کاز CO2 به سرعت میتواند اطفاء حریق را انجام داد.

يك پوند CO1 مايع در صورت آزاد شدن FT 1 فوت مكعب گاز توليد می كند اين توسعه زياد و سريع حجمی اثر شديد خنك كننده را دارد  به صورتی که قسمتی از گاز مزبور را به دور لوله دستگاه بصورت برفك و برودتی در برابر -886 درجه فارنهايت در می آورد.

فروش و پخش کپسول آتش نشانی گاز كربنيک

– دارای وزن سنگین تر از هوا (وزن مخصوص آن 529/1) که به همین علت در صورت پرتاب بر روی آتش های اطراف یا همان اسکیژن خارج و خود جانشین میشود.

– گاز كربنيک (CO2) گازی می باشند که غیر قابل احتراق ، بدون بو ، غیر سمی ، فاسد نشدنی ، خنثی و همچنین عایقی در برابر الکستریسیته می باشد .

– در ظروف بسته و زیرفشاری 50 آتمسفر و psi 750 و همچنین در در جه حرارتی ۹/۶۹ تا ۸/۸۷ فارنهایت بصورت مایع و از ۸/۸۷ تا بالاتر حالت میعان را از دست میدهند که در این صورت به حالت گاز در می آیند. که در صورت بالا رفتن درجه و بالا رفتن فشارنیز باز هم تغییر حالت نداده و به همان صورت گاز باقی می ماند.

– کپسول آتش نشانی گاز كربنيک (CO2) جامد در دمای 79 درجه سانتی گراد به سرعت از حالت جامدی در می آیند و همچنین بدون آنکه به حالت مایع درآید بصورت بخار گاز درمی آید.

– به راحتی بوسیله فشار و سرما تبدیل به مایع میشوند و همچنین انبار كردن آن به صورت گازمایع و جامد صورت انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *