کپسول آتش نشانی آبی

4.7/5 - (8 امتیاز)

کپسول آتش نشانی آبی معمولا دارای ظرفیت ۹ لیتری میباشد که بیشتر آن آب خالص میباشد و در جهت آتش‌سوزیهای گروه A مورد استفاده قرار می‌گیرد البته یکی از مشکلاتی که این نوع خاموش کننده‌ها دارند این است که در محیط هایی با درجه هوای کمتر از ۴ درجه سانتیگراد یا همان ۴۰ درجه فارنهایت آب خارج شده از کپسول آتش نشانی آب یخ میزند و برای رفع این مشکل به جای استفاده از آب از محلول ضد یخ مخصوص استفاده میشود که توانایی ماندگاری در دمای حتی بیشتر از ۴۰- درجه سانتیگراد را دارد.

پرتاب کپسول آتش نشانی آبی

در خصوص قدرت پرتاب کپسول آتش نشانی آبی باید گفت که طبق استاندارد انگلیس طولی به اندازه ۷ متر دارد ولی در استاندارد آمریکا قدرت پرتاب این نوع از خاموش کننده ها ۱۰ تا ۱۲ متر تعیین شده است و مدت زمان تخلیه آن نیز طبق استاندارد انگلیس و آمریکا به ترتیب، ۶۰ و ۵۵ ثانیه میباشد.

به طور کلی بدنه این نوع سیلندر، تحت فشار مداوم قرار دارد و باید مقاومتی برابر ۴۰ اتمسفر (PSI۶۰۰) را داشته باشد و اغلب بر روی درپوش خروجی این نوع کپسول های آتش نشانی فشارسنج قرار دارد که به دو منظور استفاده میشود:

۱) فشار درون سیلندر را مشخص میکند

۲) از آنجائی که سیلندر شیر ایمنی ندارد در صورتی که فشار درون سیلندر کپسول آتش نشانی آب به هر دلیلی افزایش یابد و از حد معمول بیشتر شود، فشارسنج از هم گسیسته میشود و فشار سیلندر تخلیه می‌گردد.

در ادامه باید گفت که شیر خروجی این نوع خاموش کننده‌ها به صورت اهرم میباشد و برای جلوگیری از تخلیه آن یک پین به شکل دایره که به ضامن معروف است، در زیر اهرم قرار می‌دهند و برای استفاده از این کپسول ها باید اول ضامن را بیرون بکشیم، سپس با قرار گرفتن در موقعیت مناسب نسبت به آتش، با یک دست کپسول را میگیریم و با دست دیگر نازل را کنترل میکنیم و همینطور با فشار بر اهرم مربوطه محتویات خاموش کننده بر روی آتش ریخته میشود و باعث خفگی حریق و در نتیجه اطفای حریق میشود.

 

مشخصات کپسول آبی 6 لیتری

کپسول ۶ لیتری آب و گاز بایا دارای گواهی نامه تایید کیفیت بوده است ، این کپسول ها از مواد با کیفیت و بسیار عالی ساخته و تولید شده اند که در برابر گرما  حرارت مقاوم می باشند. این خاموش کننده ها نیز در کلاس استفاده A قرار دارند. محصولات همگی دارای گواهی های ISO 9001, ISO 14001, ISO 18001 می باشند.

خرید کپسول آب و گاز دژ ۶ لیتری

ویژگی های خاموش کننده  :

وزن : 6 کیلوگرم
نوع : آب و کف
موارد مصرف : جامدات ( چوب ، پارچه و … )
نیاز به شارژ : سالانه
گارانتی : یک سال

مشخصات کپسول آتش نشانی ۵۰ لیتری آبی

کپسول ۵۰ لیتری آب و گاز بایا برای آتش سوزی های خشک بوده که پس از سوخته شدن خاکستر تولید می کنند. ، آتش سوزی خشک شامل دسته A بوده که مواردی مانند پارچه، چوب و کاغذ شامل آنها است. محتویات کپسول آب و گاز فشرده نیتروژن ، با خلوص ۹۹ درصد می باشد .

خرید کپسول 50 لیتری آب و گاز بایا

ویژگی های خاموش کننده  :

وزن : 50 لیتری
نوع : آب و گاز
موارد مصرف : جامدات ( چوب ، پارچه و … )
نیاز به شارژ : سالانه
گارانتی : یک سال

 

مشخصات کپسول ۲۵ لیتری آبی

کپسول ۲۵ لیتری آب و گاز بایا برای آتش سوزی خشک،‌  مانند کاغذ، چوب، پارچه و موادی که پس از سوختن خاکستر میشوند مناسب بوده است. موارد نام برده جزو دسته A هستند. برای استفاده از کپسول حدود ۵ تا ۶ متر از ماده سوختنی فاصله بگیرید و با خارج کردن پلمپ، ضامن را بفشارید و آب را دقیقا بر روی سطح ماده سوختنی هدف بگیرید.

کپسول ۲۵ لیتری آب و گاز بایا

ویژگی های خاموش کننده :

وزن : 25 کیلوگرم
نوع : آب و گاز
موارد مصرف : جامدات ( چوب ، پارچه و … )
نیاز به شارژ : سالانه
گارانتی : یک سال

 

مشخصات کپسول آتش نشانی آبی 10 لیتری

کپسول ۱۰ لیتری آب و گاز بایا حاوی نیتروژن با خلوص ۹۹.۹ درصد است. کپسول آب و گاز برای اطفا حریق مواد خشک که پس از سوختن خاکستر تولید میکنند مناسب می باشد. آتش سوزی های حاصل از چوب،‌ کاغذ و پارچه را براحتی میتوان با این کپسول ها مهار کرد.

خرید کپسول 10 لیتری آب و گاز بایا

ویژگی های خاموش کننده :

وزن : 10 کیلوگرم
نوع : آب و گاز
موارد مصرف : جامدات ( چوب ، پارچه و … )
نیاز به شارژ : سالانه
گارانتی : یک سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *